GSM > Abonnement verlengen

Abonnement verlengen

Klik hier voor de beste verlengacties


Wat is een verlenging?

Wanneer u tevreden bent met uw huidige GSM abonnement dan kunt u ervoor kiezen het abonnement te verlengen. In ruil voor deze verlenging krijgt u van de provider een GSM geheel of gedeeltelijk cadeau.

Daarnaast heeft u de mogelijkheid een normaal abonnement te wijzigen in een SIM Only abonnement. Met dit abonnement kunt u goedkoop mobiel bellen voor slechts enkele euro’s per maand. Dit kan interessant zijn maar u ontvangt van de provider geen korting op de aanschaf van uw GSM.

Normaal gesproken verlengt u het abonnement voor één, anderhalf of twee jaar. Belangrijk om te weten is dat uw nieuw abonnement pas ingaat om het moment dat het huidige abonnement afloopt. Providers hebben elke maand nieuwe netwerk acties waarbij u bij een twee jarig abonnement een hogere korting krijgt op uw GSM. Wel loopt u het risico dat uw GSM het begeeft voordat het abonnement is afgelopen. Dit risico kunt u beperken door via GSMstunts.nl een aanvullende verzekering af te sluiten.

Een groot voordeel van een verlenging is dat u de aansluitkosten niet opnieuw hoeft te betalen. Aansluitkosten zijn kosten die een provider normaal gesproken in rekening brengt bij het afsluiten van een mobiele telefoon abonnement. Ook kan het interessant zijn een overstap naar een andere provider te overwegen. Bij een nieuw GSM abonnement wordt vaak een hogere vergoeding gegeven dan bij een verlenging. Uiteraard kunt u bij een nieuw abonnement ook nummerbehoud aanvragen.

Wanneer is een verlenging mogelijk?

Wanneer u een GSM abonnement verlenging afsluit via GSMstunts.nl blijft u bij dezelfde provider met behoud van uw mobiele nummer. Deze zogenaamde verlenging is wat anders dan nummerbehoud waarbij u een nieuw abonnement bij een andere provider heeft aangevraagd. Een verlenging kunt u maximaal 2 maanden voor het einde van uw contractstermijn aanvragen.

Er zijn twee uitzonderingen op deze regel: bij KPN en Hi kunt u maximaal 2 maanden voor het einde van uw contractstermijn een verlenging aanvragen. Uiteraard profiteert u altijd van de aanbiedingen die op dat moment gelden ondanks dat uw abonnement op een later tijdstip ingaat.

Wat is het verschil tussen verlenging en nummerbehoud?

Bij een verlenging blijft u bij uw huidige provider waarbij u automatisch uw mobiele telefoonnummer behoud. Nummerbehoud is alleen noodzakelijk wanneer u overstapt naar een andere provider met behoud van uw nummer. Zowel een verlenging als een nieuw abonnement met nummerbehoud kunt u maximaal 2 maanden voor het einde van uw contractstermijn aanvragen, tenzij het om KPN of Hi gaat want daar is de termijn maximaal 2 maanden voor het einde van uw contractstermijn.