GSM > Service > Garantieprocedure mobiele telefoons

Garantieprocedure mobiele telefoons

Algemeen

Alle door GSMstunts.nl geleverde mobiele telefoon bevatten een fabrieksgarantie van tenminste 1 jaar. Waterschade, valschade, en het openen van het toestel door derden zijn uitgesloten van garantie. Om hier toch tegen verzekerd te zijn kunt u een aanvullende verzekering bij uw toestel afsluiten.

Wanneer u uw toestel aanmeldt voor reparatie, zorg dan dat u de volgende gegevens bij de hand heeft:

  • Type toestel
  • IMEI nummer (tik *#06# in)
  • Omschrijving van de klacht
  • Aankoopdatum

Voeg bij verzending van uw toestel een duidelijke klachtomschrijving en een kopie van de aankoopfactuur (=garantiebewijs) toe. Indien u het toestel zelf op dient te sturen dan kunt u uw toestel het beste altijd gefrankeerd en aangetekend / verzekerd naar een reparatiecentrum opsturen. Bewaar uw verzendbarcode goed zodat u uw pakketje kan tracen. Zorg om problemen te voorkomen voor een deugdelijke neutrale verpakking.

Als uw toestel defect is, en uw batterij nog goed functioneert, stuur dan niet uw batterij mee. Ook uw simkaart hoeft u niet mee te sturen. Het kan zijn dat uw toestel wordt omgeruild of gereset dient te worden tijdens de reparatie. Houd hier rekening mee en zorg ervoor dat u uw toestel van tevoren heeft gesynchroniseerd.

Let op: Tijdens de reparatie zal uw toestel worden ge-reset en in veel gevallen worden voorzien van de meest recente software versie. Door deze handeling zullen uw contactpersonen en overige data op uw toestel worden verwijderd. U dient dus voordat u het toestel opstuurt zelf een back-up te maken van de gegevens in uw telefoon. GSMstunts is nimmer aansprakelijk voor verloren data tijdens het reparatieproces.

Hieronder treft u de garantieprocedure aan van de verschillende toestelmerken.

AT

De garantie op uw AT toestel bedraagt 12 maanden. Bij een defect aan uw AT toestel kunt u een email sturen aan GSMstunts.nl op rma@gsmstunts.nl U ontvangt dan binnen 48 uur een email terug met verdere instructies om uw toestel ter reparatie aan te bieden.

Acer Laptop

De garantie op de Acer Laptop bedraagt 12 maanden. Wanneer u problemen heeft met uw Acer Laptop kunt u contact opnemen met Acer Nederland op nummer: 0900-20 20 767

Hummer

De garantie op uw Hummer bedraagt 12 maanden. Bij een defect aan uw Hummer telefoon kunt u een email sturen aan GSMstunts.nl op rma@gsmstunts.nl U ontvangt dan binnen 48 uur een email terug met verdere instructies om uw toestel ter reparatie aan te bieden.

HP Laptops

Op uw HP Laptop heeft u 12 maanden garantie op onderdelen en arbeid. Tevens krijgt u 90 dagen technische support voor software. Bij uw laptop treft u meer informatie aan hoe u contact kunt opnemen met HP. U kunt ten alle tijde telefonisch contact opnemen met HP via 0900- 11 700 00.

LG

De garantie op uw LG bedraagt 12 maanden. Bij een defect aan uw LG kunt u een email sturen aan GSMstunts.nl op rma@gsmstunts.nl U ontvangt dan binnen 48 uur een email terug met verdere instructies om uw toestel ter reparatie aan te bieden.

Motorola

De garantie op uw Motorola bedraagt 12 maanden. U kunt uw Motorola bij een Motorola ServicePoint langsbrengen of toezenden naar Motorola als deze nog in de garantie valt. Een reparatie kunt u aanmelden via het Motorola Call Centre, nummer 020-2015034.
Bij een defect aan uw Motorola kunt u uw toestel ook aanmelden bij het reparatiecentrum van Motorola op deze link U ontvangt dan binnen enkele minuten een email terug met verdere instructies om uw toestel ter reparatie aan te bieden.

Neonode

De garantie op uw Neonode bedraagt 12 maanden. Bij een defect aan uw Neonode toestel kunt u direct contact opnemen met Neonode op telefoonnummer: 020-33469474 Hier zal u vervolgens verdere instructies ontvangen.

Nintendo

De garantie op uw Nintendo bedraagt 12 maanden. Voor een reparatie in de garantieperiode kunt u uw Nintendo spelcomputer sturen naar:

Nintendo Technische Dienst
Antwoordnummer 3163
3430 VP Nieuwegein

U dient bij de retourzending een duidelijke klachtomschrijving en een kopie factuur bijvoegen. U kunt telefonisch contact opnemen met Nintendo op nummer 0909-NINTENDO (0909-0490444) (Maandag t/m vrijdag van 09:00-12:30 en 13:00-17:00, € 0,45 per minuut

Nokia

De garantie op uw Nokia bedraagt 24 maanden. Voor een reparatie in de garantieperiode kunt u uw Nokia langsbrengen bij een Nokia Service Point. Zij repareren kleine defecten aan toestel of accessoire. Bij een groter defect stuurt het Nokia Service Point het toestel voor u op naar het reparatiecentrum van Nokia. U kunt bij het Nokia Service Point informeren voor nadere voorwaarden. Klik hier voor locaties van de Nokia Service Points. U kunt ook bellen naar de Club Nokia Careline, nummer 0900-2026055 (lokaal tarief).
Bij een defect aan uw Nokia kunt u deze ook rechtstreeks bij Nokia aanmelden via www.nokia.nl/online-repair U ontvangt dan nadere informatie van Nokia en kunt uw toestel kostenloos naar Nokia toesturen.

Samsung

De garantie op uw Samsung GSM bedraagt 24 maanden.
Bij een defect aan uw Samsung kunt u het toestel aanmelden bij het reparatiecentrum van Samsung op deze link U ontvangt dan binnen enkele minuten een email terug met verdere instructies om uw toestel ter reparatie aan te bieden.

Samsung LCD TV

De garantie op uw Samsung LCD TV bedraagt 24 maanden. Bij een defect aan uw Samsung LCD TV kunt u contact opnemen met de Samsung klantenservice op nummer 0900-2020088.

Sonim

De garantie op uw Sonim bedraagt 36 maanden. Bij een defect aan uw Sonim kunt u een email sturen aan GSMstunts.nl op rma@gsmstunts.nl U ontvangt dan binnen 48 uur een email terug met verdere instructies om uw toestel ter reparatie aan te bieden.

Sony PSP / Playstation 3 / Accessoires

De garantie op de Sony PSP / Sony Playstation 3 / Accessoires bedraagt 12 maanden. Wanneer u problemen heeft met uw Sony product kunt u contact opnemen met Sony Nederland op nummer: 0495-574817

Sony Ericsson

De garantie op uw SonyEricsson bedraagt 24 maanden. Voor reparaties kunt u uw Sony Ericsson langsbrengen bij een Sony Ericsson Customer Care Center. Voor de locaties van de Sony Ericsson Customer Care Centers kunt u bellen naar 0900-8998318. Dit nummer is bereikbaar van maandag t/m vrijdag, van 08.30 uur tot 18.00 uur en kost 10 cent per minuut.
Bij een defect aan uw Sony Ericsson kunt u uw toestel ook aanmelden bij het reparatiecentrum van Sony Ericsson op deze link
U ontvangt dan binnen enkele minuten een email terug met verdere instructies om uw toestel ter reparatie aan te bieden.

Spyker

De garantie op uw Spyker bedraagt 12 maanden. Bij een defect aan uw Spyker kunt u een email sturen aan GSMstunts.nl op rma@gsmstunts.nl U ontvangt dan binnen 48 uur een email terug met verdere instructies om uw toestel ter reparatie aan te bieden.

TomTom

De garantie op TomTom producten bedraagt 12 maanden. Bij een defect kunt u contact opnemen met de TomTom klantenservice op nummer 020-8501007. De garantie voorwaarden van TomTom kunt u hier downloaden.

Toshiba

De garantie op uw Toshiba GSM bedraagt 24 maanden. Bij een defect aan uw Toshiba GSM kunt u een email sturen aan GSMstunts.nl op rma@gsmstunts.nl U ontvangt dan binnen 48 uur een email terug met verdere instructies om uw toestel ter reparatie aan te bieden.

X-BOX

De garantie op de Microsoft X-Box bedraagt 24 maanden. Voor reparaties aan uw X-Box kunt u contact opnemen met Microsoft op nummer: 0800-0233894