GSM > Klantenservice > Garantie

garantieGarantie

Garantieperiode

Alle door GSMstunts.nl geleverde mobiele telefoon bevatten een fabrieksgarantie van tenminste 1 jaar. Waterschade, valschade, en het openen van het toestel door derden zijn uitgesloten van garantie. Om hier toch tegen verzekerd te zijn kunt u een aanvullende verzekering bij uw toestel afsluiten.

Afhandeling bij defect

Wanneer u uw toestel aanmeldt voor reparatie, zorg dan dat u de volgende gegevens bij de hand heeft:
- Type toestel
- IMEI nummer (tik *#06# in)
- Omschrijving van de klacht
- Aankoopdatum

Voeg bij verzending van uw toestel een duidelijke klachtomschrijving en een kopie van de aankoopfactuur (=garantiebewijs) toe. Indien u het toestel zelf op dient te sturen dan kunt u uw toestel het beste altijd gefrankeerd en aangetekend / verzekerd naar een reparatiecentrum opsturen. Bewaar uw verzendbarcode goed zodat u uw pakketje kan tracen. Zorg om problemen te voorkomen voor een deugdelijke neutrale verpakking.

Als uw toestel defect is, en uw batterij nog goed functioneert, stuur dan niet uw batterij mee. Ook uw simkaart hoeft u niet mee te sturen. Het kan zijn dat uw toestel wordt omgeruild of gereset dient te worden tijdens de reparatie. Houd hier rekening mee en zorg ervoor dat u uw toestel van tevoren heeft gesynchroniseerd.

Let op: Tijdens de reparatie zal uw toestel worden ge-reset en in veel gevallen worden voorzien van de meest recente software versie. Door deze handeling zullen uw contactpersonen en overige data op uw toestel worden verwijderd. U dient dus voordat u het toestel opstuurt zelf een back-up te maken van de gegevens in uw telefoon. GSMstunts is nimmer aansprakelijk voor verloren data tijdens het reparatieproces.

RMA procedure

Wanneer u een product dat u bij GSMstunts.nl heeft afgenomen wilt laten repareren of om laten ruilen dan verzoeken we u eerst bij meer info over RMA per merk het betreffende merk verderop deze pagina te kijken hoe de garantieprocedure voor het product dat u heeft aangeschaft verloopt. Indien het defecte product volgens de beschrijving op de garantiepagina aan GSMstunts.nl geretourneerd dient te worden of indien u van een van onze medewerkers hebt vernomen dat het defecte product geretourneerd moet worden naar GSMstunts.nl dan kunt u hieronder lezen welke procedure u hiervoor dient te volgen.

Bij retourzendingen dient u vooraf een RMA-nummer aan te vragen. Dit dient te geschieden per e-mail en de procedure hiervoor is als volgt:

Stuur een RMA aanvraag per e-mail naar rma@gsmstunts.nl Vermeld hierin uw NAW gegevens, uw bestelnummer, het type product, serienummer en/of productnummer en een uitgebreide omschrijving van het probleem danwel defect. Alvorens u een RMA aanvraag naar GSMstunts.nl stuurt, verzoeken wij u kennis te nemen van de RMA acceptatievoorwaarden die u onderaan deze pagina kunt vinden.

De RMA aanvraag wordt door GSMstunts.nl binnen 48 uur behandeld en indien de aanvraag wordt gehonoreerd dan zal een RMA nummer per mail aan u worden verzonden.

Dit RMA nummer dient bij het retourneren van de defecte producten duidelijk vermeld te worden op de verpakking waarin u het defecte product aan GSMstunts.nl retourneert.

Het retouradres is:
GSMstunts.nl
t.a.v. afdeling RMA
Faradayweg 2
3208 KS Spijkenisse
Nederland

Bij retourzendingen dient u ook een kopie van uw aankoopfactuur mee te zenden. Het gebruik van andere dan de gereserveerde RMA nummers of het retourneren van andere producten dan op de RMA aanvraag vermeld worden niet geaccepteerd.

Bij ontvangst worden de geretourneerde producten gecontroleerd op het door u aangegeven defect. Indien blijkt dat het aangegeven defect ook door GSMstunts.nl wordt geconstateerd dan zal GSMstunts.nl u zo snel mogelijk laten weten op welke wijze het defect verholpen zal gaan worden.

Indien na controle geen fouten zijn geconstateerd of indien het product niet gerepareerd kan worden vanwege vochtschade of andersoortige gebruiksschade die niet onder de garantie valt dan worden de producten op uw kosten teruggezonden en wordt door GSMstunts.nl tevens EUR 30,- inclusief BTW aan onderzoekskosten in rekening gebracht. De kosten van de zending voor zowel retour- als reparatiegoederen zijn voor uw rekening. U dient hierbij van deugdelijk verpakkingsmateriaal gebruik te maken. Ongefrankeerde zendingen worden door ons niet geaccepteerd.

Bij het ontbreken van een deugdelijke verpakking, kan GSMstunts.nl niet aansprakelijk worden gesteld voor beschadigingen en gebreken. Gerepareerde goederen binnen de garantietermijn worden zo snel mogelijk op kosten van GSMstunts.nl geretourneerd aan u.

Let op: Tijdens de reparatie zal uw toestel worden ge-reset en in veel gevallen worden voorzien van de meest recente software versie. Door deze handeling zullen uw contactpersonen en overige data op uw toestel worden verwijderd. U dient dus voordat u het toestel opstuurt zelf een back-up te maken van de gegevens in uw telefoon. GSMstunts is nimmer aansprakelijk voor verloren data tijdens het reparatieproces.

Voorwaarden voor een RMA acceptatie

Wanneer u het product naar ons dient te retourneren dan kan de RMA aanvraag slechts in behandeling worden genomen indien aan de volgende voorwaarden is voldaan:
- Het product dient te zijn aangeschaft bij GSMstunts.nl
- Het product dient in zijn geheel met verpakking, inclusief accessoires en onderdelen inbegrepen naar GSMstunts.nl te worden verzonden, tenzij dit anders wordt aangegeven;
- Het serienummer en / of de productcodes van een product mogen niet verwijderd of aangepast zijn;
- Het is niet toegestaan om de verpakking van een product zelf als verzendverpakking te gebruiken of deze op een andere manier te beschadigen, bijvoorbeeld door erop te schrijven. U dient een neutrale verpakking/doos te gebruiken voor het retourneren van producten naar ons.
- Het product dient volgens de gebruiksaanwijzing aangesloten en gebruikt te zijn;
- De afgesproken betalingsconditie jegens GSMstunts.nl dient te zijn nagekomen;
- Bij onoordeelkundig gebruik of eigen reparaties door de eindgebruiker vervalt de garantie onmiddellijk;
- Bij producten die voorzien zijn van een simlock mag deze simlock niet binnen 1 jaar na aanschaf zelfstandig verwijderd zijn.

Mocht u na het lezen van deze informatie nog vragen hebben dan kunt u uiteraard altijd contact met ons opnemen. Op de contactpagina treft u al onze gegevens hiervoor.

RMA procedure per merk

Hieronder treft u de garantieprocedure aan van de verschillende toestelmerken.

Apple iPhone / iPad

Apple kent geen directe omruilprocedure wanneer uw iPhone / iPad meteen na het uitpakken uit de doos defect is (een zogenaamde DOA of Death on Arrival). Alle defecte Apple producten dienen dus ALTIJD ter reparatie worden aangeboden. Wanneer uw Apple product dus een defect vertoont kunt u contact opnemen met GSMstunts.nl door een email te sturen naar: rma@gsmstunts.nl.
U ontvangt dan binnen 48 uur een email terug. We zullen het toestel dan voor u in reparatie sturen naar een door Apple erkend en hiervoor aangesteld reparatiecentrum.

Acer Laptop

De garantie op de Acer Laptop bedraagt 12 maanden. Wanneer u problemen heeft met uw Acer Laptop kunt u contact opnemen met Acer Nederland op nummer: 0900-20 20 767

AT

De garantie op uw AT toestel bedraagt 12 maanden. Bij een defect aan uw AT toestel kunt u een email sturen aan GSMstunts.nl op rma@gsmstunts.nl U ontvangt dan binnen 48 uur een email terug met verdere instructies om uw toestel ter reparatie aan te bieden.

BlackBerry

De garantie op BlackBerry smartphones bedraagt 24 maanden. Bij een defect aan uw BlackBerry kunt u contact opnemen met GSMstunts.nl door een email te sturen naar: rma@gsmstunts.nl. U ontvangt dan binnen 48 uur een email terug.

Doro

De garantie op uw Doro bedraagt 12 maanden. Bij een defect aan uw Doro kunt u een email sturen aan GSMstunts.nl op rma@gsmstunts.nl U ontvangt dan binnen 48 uur een email terug met verdere instructies om uw toestel ter reparatie aan te bieden.

HP Laptops

Op uw HP Laptop heeft u 12 maanden garantie op onderdelen en arbeid. Tevens krijgt u 90 dagen technische support voor software. Bij uw laptop treft u meer informatie aan hoe u contact kunt opnemen met HP. U kunt ten alle tijde telefonisch contact opnemen met HP via 0900- 2020165.

HTC

De garantie op HTC smartphones bedraagt 24 maanden. Bij een defect aan uw HTC kunt u uw toestel aanmelden bij het reparatiecentrum van HTC op deze link. U ontvangt dan binnen enkele minuten een email terug met verdere instructies om uw toestel ter reparatie aan te bieden.

LG

De garantie op uw LG bedraagt 12 maanden. Bij een defect aan uw LG kunt u een email sturen aan GSMstunts.nl op rma@gsmstunts.nl U ontvangt dan binnen 48 uur een email terug met verdere instructies om uw toestel ter reparatie aan te bieden.

LG TV

De garantie op uw LG TV bedraagt 24 maanden. Bij een defect aan uw LG TV kunt u contact opnemen met de LG klantenservice op nummer 0900-5435454 (€ 0,10 per minuut) of kijken op deze link.

Motorola

De garantie op uw Motorola bedraagt 12 maanden. U kunt uw Motorola bij een Motorola ServicePoint langsbrengen of toezenden naar Motorola als deze nog in de garantie valt. Een reparatie kunt u aanmelden via het Motorola Call Centre, nummer 020-2015034.
Bij een defect aan uw Motorola kunt u uw toestel ook aanmelden bij het reparatiecentrum van Motorola op deze link.
U ontvangt dan binnen enkele minuten een email terug met verdere instructies om uw toestel ter reparatie aan te bieden.

Nintendo

De garantie op uw Nintendo bedraagt 12 maanden. Voor een reparatie in de garantieperiode kunt u uw Nintendo spelcomputer sturen naar:

Nintendo Technische Dienst
Antwoordnummer 3163
3430 VP Nieuwegein

U dient bij de retourzending een duidelijke klachtomschrijving en een kopie factuur bijvoegen. U kunt telefonisch contact opnemen met Nintendo op nummer 0909-NINTENDO (0909-0490444) (Maandag t/m vrijdag van 09:00-12:30 en 13:00-17:00, € 0,45 per minuut

Nokia

Bij een defect aan uw Nokia kunt u uw toestel aanmelden bij het reparatiecentrum van Nokia op deze link. U ontvangt dan binnen enkele minuten een email terug met verdere instructies om uw toestel ter reparatie aan te bieden. Voor een update van uw Nokia kunt u kijken op de website van Nokia: www.nokia.nl/online-repair

Philips TV

De garantie op uw Philips TV bedraagt 24 maanden. Bij een defect aan uw Philips TV kunt u contact opnemen met de Philips klantenservice op nummer 0900-2020871.

Samsung

De garantie op uw Samsung GSM bedraagt 24 maanden.
Bij een defect aan uw Samsung kunt u het toestel aanmelden bij het reparatiecentrum van Samsung op deze link.
U ontvangt dan binnen enkele minuten een email terug met verdere instructies om uw toestel ter reparatie aan te bieden.

Samsung TV

De garantie op uw Samsung TV bedraagt 24 maanden. Bij een defect aan uw Samsung TV kunt u contact opnemen met de Samsung klantenservice op nummer 0900-2020088.

Sonim

De garantie op uw Sonim bedraagt 36 maanden. Bij een defect aan uw Sonim kunt u een email sturen aan GSMstunts.nl op rma@gsmstunts.nl U ontvangt dan binnen 48 uur een email terug met verdere instructies om uw toestel ter reparatie aan te bieden.

Sony PSP / Playstation 3 / Accessoires

De garantie op de Sony PSP / Sony Playstation 3 / Accessoires bedraagt 12 maanden. Wanneer u problemen heeft met uw Sony product kunt u contact opnemen met Sony Nederland op nummer: 0495-574817

Sony Ericsson

De garantie op uw SonyEricsson bedraagt 24 maanden. Voor reparaties kunt u uw Sony Ericsson langsbrengen bij een Sony Ericsson Customer Care Center. Voor de locaties van de Sony Ericsson Customer Care Centers kunt u bellen naar 0900-8998318. Dit nummer is bereikbaar van maandag t/m vrijdag, van 08.30 uur tot 18.00 uur en kost 10 cent per minuut.
Bij een defect aan uw Sony Ericsson kunt u uw toestel ook aanmelden bij het reparatiecentrum van Sony Ericsson op deze link.
U ontvangt dan binnen enkele minuten een email terug met verdere instructies om uw toestel ter reparatie aan te bieden.

TomTom

De garantie op TomTom producten bedraagt 12 maanden. Bij een defect kunt u contact opnemen met de TomTom klantenservice op nummer 020-8501007. De garantie voorwaarden van TomTom kunt u hier downloaden.

T-Mobile

De garantie op uw T-Mobile product bedraagt 24 maanden. Bij een defect aan uw T-Mobile product kunt u direct contact opnemen met T-Mobile klantenservice op telefoonnummer: 0800 - 7111 Hier zal u vervolgens verdere instructies ontvangen, of u gaat naar een dichtsbijzijnde T-Mobile verkooppunt.

Vodafone

De garantie op uw Vodafone product bedraagt 24 maanden. Bij een defect aan uw Vodafone product kunt u een email sturen naar rma@gsmstunts.nl. U ontvangt dan binnen 48 uur een email terug met verdere instructies om uw toestel ter reparatie aan te bieden.

X-BOX

De garantie op de Microsoft X-Box bedraagt 24 maanden. Voor reparaties aan uw X-Box kunt u contact opnemen met Microsoft op nummer: 0800-0233894