GSM > Klantenservice > Abonnementen

abonnementen Abonnementen

Nieuw abonnement

Een nieuw abonnement plus goedkope GSM is het makkelijkst om aan te vragen. Bij sommige providers kunt u zelf aangeven wanneer het abonnement moet ingaan, van vandaag tot en met 2 maanden in de toekomst. Bij een nieuw abonnement kunt u ervoor kiezen of u nummerbehoud wilt of niet.

Let op: Bij Vodafone is het bij een nieuw abonnement niet mogelijk om een uitgestelde activatie aan te vragen.

Verlenging

U kunt uw abonnement ook verlengen. Het voordeel hiervan is dat u al aangesloten bent, dus hoeft u nooit aansluitkosten te betalen. Met een verlenging blijft u bij dezelfde provider en behoud u uw eigen nummer. Meestal kunt u al 2 maanden van tevoren uw verlenging doorgeven aan ons. Wanneer u een toestel erbij heeft besteld leveren wij deze direct, mits het toestel op voorraad is. Bij Vodafone is het zelfs mogelijk om uw abonnement 4 maanden van tevoren al te verlengen!

Van prepaid naar abonnement

Wanneer u nu nog via prepaid belt en u een abonnement aanvraagt met nummerbehoud wordt uw prepaid binnen 5 werkdagen omgezet naar een abonnement. Bij deze overzetting gaat uw beltegoed helaas verloren. Bij T-Mobile kan een abonnement vaak al per direct in gaan. Hou hier dus rekening mee als u nog veel prepaid beltegoed heeft.

Wanneer u momenteel via prepaid belt en een toestel van Vodafone heeft, dan zit hier vaak een simlock. U kunt in dit geval ook geen gebruik maken van een Vodafone simkaart met abonnement. Bij overige providers zijn prepaid en abonnement wel te combineren in een sim locked toestel. Wanneer u uw telefoon langer dan een jaar in bezit heeft kunt u gratis sim lock laten verwijderen. neem hiervoor contact op met de klantenservice van de betreffende provider.

Nummerbehoud

Wanneer u kiest voor een nieuwe provider met nummerbehoud geeft u dit aan tijdens de bestelling. Tijdens het bestellen vult u de informatie van uw huidige provider in.

Voor nummerbehoud hebben wij de volgende gegevens nodig:
- Mobiel nummer
- Simkaartnummer
- Contractuele einddatum
- Huidige provider

Het is niet mogelijk om een nieuw abonnement af te sluiten met nummerbehoud binnen uw eigen provider. In dit geval kunt u kiezen voor verlenging.

Aansluitkosten

Een provider rekent altijd aansluitkosten wanneer u een nieuw abonnement aanvraagt. Deze kosten zijn bedoeld om uw SIMkaart te activeren en u op het betreffende netwerk te plaatsen. Afhankelijk van provider acties kunt u soms tot 100% korting krijgen op deze aansluitkosten. Bij verlenging betaald u uiteraard geen aansluitkosten.

SIM Only

Met een SIM Only abonnement heeft u een abonnement waarbij de maandlasten vele malen lager zijn dan een standaard abonnement. SIM Only is ideaal als u bijvoorbeeld nog een telefoon heeft waarmee u tevreden bent. Kijk op SIMstunts.nl naar de beste SIM only aanbiedingen. Let bij SIM Only wel op dat het toestel dat u gebruikt simlock vrij is. Als u niet zeker bent kunt u de simkaart van iemand anders met een andere provider proberen. Werkt dit? Dan is uw toestel simlock vrij. Werkt dit niet, dan is de kans groot dat uw toestel simlock heeft. Wanneer u het toestel langer dan één jaar in bezit heeft, dan kunt u aan uw provider vragen de simlock te verwijderen. De provider is vervolgens verplicht hieraan gehoor te geven.

Prepaid

Met prepaid sluit u geen abonnement af. U waardeert uw tegoed op met beltegoed. Kaarten met beltegoed zijn in diverse winkels te krijgen. Wanneer uw beltegoed op is kunt u niet meer bellen. Het voordeel hiervan is dat u zeer goed controle heeft over uw uitgaven. Het nadeel is dat belminuten veelal duurder zijn dan abonnementen. GSMstunts.nl biedt geen prepaid pakketten aan, omdat deze tegenwoordig niet erg aantrekkelijk meer zijn, vanwege de goedkope abonnementen.